czwartek, 18 sierpnia 2016

Książki, które pochłonęły moją duszę

W ostatnim czasie, coraz mniej ludzi czyta książki. Nie raz jest tak, że gdy ktoś usłyszy co robię w wolnym czasie i na słowo "czytam" zaczyna się śmiać. Czasem napotykam ludzi, którzy w ogóle nie sięgają po taką formę spędzenia czasu. Dla mnie książka jest sposobem, dzięki którym mogę zapomnieć o teraźniejszości, przenieść się w postać któregoś z bohaterów i poruszyć trochę wyobraźnię. Jednak musi mnie dobrze zaciekawić książka, abym ją "pochłonęła".



Jesienią bardzo lubię wieczorem zawinąć się w kocyk lub kołdrę, wziąć do ręki ciekawą powieść i popijając ciepłą herbatką po prostu czytać. Zawsze ta pora roku do mnie przemawia, na polu jest zimno a ja siedzę w domu zupełnie oddając się lekturze. Też tak masz? Co roku szukam ciekawych tytułów, pytam swoich koleżanek które też czytają (nie jest ich wiele) co mi mogą polecić, szukam również na stronie empik'a i po opisach oceniam już czy książka będzie ciekawa.
Przez te parę jesieni i zim znalazłam swoich ulubieńców, teraz chciałabym Ci ich przedstawić. Nie są po kolei ponieważ nie umiem wybrać. Każda powieść jest dla mnie ciekawa na swój sposób. Może znasz coś z tej listy ? c;



1. Kolekcja After - Anna Todd




Opis pierwszej części książki: Kiedy Tessa zaczyna studia, jej życie wydaje się idealnie poukładane: chce spełnić marzenia o pracy w wydawnictwie i jak najszybciej połączyć się z ukochanym Noah, który czeka na nią w rodzinnym mieście. Ale spotkanie Hardina, który wydaje się być jej całkowitym przeciwieństwem wywróci jej życie do góry nogami. Hardin - jest arogancki, zbuntowany i w niczym nie przypomina troskliwego Noah. Ale to on budzi w Tessie uczucia, jakich dotąd nie zaznała.

W książce zakochałam się od pierwszego rozdziału. Nie wiem dlaczego, ale czułam się dokładnie jak główna bohaterka. Bardzo lekko mi się ją czyta, pomimo że jest bardzo gruba. Pierwszą część przeczytałam w niecałe półtora tygodnia (co jest moim życiowym rekordem) ponieważ tak mi się spodobała. Stwierdziłam, że nie ma sensu dodawać kolejnych opisów jeśli nie czytałeś/-aś od początku. Bardzo polecam tą kolekcję, która składa się z 4 części, aktualnie posiadam 3 :)

Książki: 1 After-Płomień pod moją skóra
2 After-Już nie wiem kim bez ciebie jestem
3 After-Ocal mnie
4 After Bez siebie nie przetrwamy
Dodatek: Before-Chroń mnie przed tym czego pragnę


2. Seria Pretty Little Liars - Sara Shepard



Opis pierwszej części książki: Alison szkolna gwiazda, znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Rok później jej przyjaciółki: Emily, Aria, Spencer i Hanna, zaczynają otrzymywać niepokojące SMS-y. Ktoś zna ich sekrety, które chciały pogrzebać wraz z pamięcią o Ali.Jak wiele dziewczyną są w stanie poświęcić, by prawda nie wyszła na jaw?


Przeczytałam tylko pierwsze 9 części i wszystkie mi się podobały. Niestety musiałam skończyć z powodu braku czasu przez egzaminy gimnazjalne :c Jednak mam zamiar wrócić do serii :) Polecam czytać w takiej kolejności, tak jak podałam w linkach poniżej :)
Na podstawie książek powstał serial o tym samym tytule. Może już czytałeś/-aś książki lub oglądałeś/-aś serial? Między książkami a serialem jest wiele różnic, jest jedynie ten sam wątek - A :) Zbierałam całą kolekcję bardzo długo i w końcu mam wszystkie części. Jak najbardziej polecam! :D

Książki:

Serial:

Jeśli nie masz jeszcze konta a chcesz się zarejestrować to proszę Cię zrób to z linku polecającego Kliknij :) Jeśli będę mogła się w jakiś sposób odwdzięczyć to mi napisz :)

3. Trylogia Niezgodna - Veronica Roth


Opis pierwszej części: Jeden wybór może cię zmienić.
Beatrice dokonuje wyboru, który zaskoczy nas wszystkich, nawet ją samą. Porzuca altruizm, by jako Tris stać się twardą Nieustraszoną. Musi przejść brutalne szkolenie, zmierzyć się ze swoimi najgłębszymi lękami i przekonać, czy w nowym życiu jest miejsce na miłość. I nieustannie strzec swojej tajemnicy, której odkrycie oznacza dla niej śmierć.

Muszę przyznać, że trylogia mnie pozytywnie zaskoczyła. Przez pewien czas byłam dosłownie zakochana w tej książce, aż tak że potrafiłam się na końcu popłakać. Mama jak mnie zobaczyła, śmiała się, że przestanie mi kupować książki skoro tak emocjonalnie do tego podchodzę :) Nie ominęło mnie spotkanie z Veronicą Roth w grudniu zeszłego roku, gdzie podpisywała książki w Warszawskim Empiku Junior. Byłam gotowa przejechać pół Polski dla jednego podpisu i się udało :D
Na podstawie książki powstały też filmy, byłam prawie na każdym części w dniu premiery :) Książkę mi się bardzo dobrze czytało i lekko, polecam ją każdemu, kto jest fanem przygód :)

Książki można zakupić osobno lub:
Niezgodna, Zbuntowana, Wierna
Niezgodna, Zbuntowana, Wierna, Cztery

Filmy:
Niezgodna
Zbuntowana
Wierna

4. Trylogia Rywalki - Kierra Cass


Opis pierwszej części: 1 korona, 35 dziewcząt. Dla nich Selekcja jest szansą na wyrwanie się z ponurej rzeczywistości, w której panują podziały, a na porządku dziennym jest głód i choroby. Selekcja to nadzieja na życie w pałacu, w bajkowej krainie jedwabi i klejnotów. Ale marzenia tylko jednej z dziewcząt zostaną spełnione. Selekcja ma wyłonić żonę dla czarującego i przystojnego księcia Maxona. Dla Amelli Singer Selekcja jest tragedią. Oznacza opuszczenie domu, rozstanie sie z jej sekretną miłością - Aspenem i konieczność udziału w morderczym wyścigu o koronę, na której jej wcale nie zależy. Jednak bezpośrednie spotkanie z Maxonem zmienia nastawienie Amelii. Dziewczyna zaczyna zastanawiać się. czy naprawdę chce za wszelką cenę opuścić pałac...

Kolejna trylogia, która mnie zachwyciła. Potrafiłam siedzieć w domu i godzinami czytać tą powieść ponieważ bardzo lekko się ją czyta. Polecam wszystkim dziewczyną, które lubią książki romantyczne :D Jednak jest coraz więcej kontynuacji, których jeszcze nie miałam okazji przeczytać :c Ale postaram się to nadrobić c;

Książki:
Rywalki
Elita
Jedyna
Następczyni
Korona
Rywalki. Książę i gwardzista
Rywalki. Królowa i faworytka
Rywalki. Dziennik

To jeśli chodzi o książki papierowe to tyle. Wiem, może się wydawać, że nie czytałam za dużo ale stwierdzam że nie ma sensu tutaj pisać o książkach które mi się nie podobały. Czytałam jeszcze inne na aplikacji WATTPAD. Jeśli jesteś zainteresowany/-a notką na temat tej aplikacji razem z tytułami  książek to daj znać w komentarzu :D


A ty czytałeś/-aś coś z tej listy? Może coś ci się spodobało? A co powiesz na notkę o moich ulubionych filmach? Podziel się swoja opinią w komentarzu! :D
Zapraszam także do dodawania snapa, : love_sstranger

Asia :)

8 komentarzy:

  1. Kilka z tych książek czytałam :)

    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm, nie czytałam żadnej z tych książek :( Ale kilka wydaje się interesujących, więc może znajdę chwilę aby przeczytać chociaż jedną :)
    Co powiesz na wspólną obserwację? ;)
    www.girl-with-passion.blogspot.com
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I like to read trailers, I recomment Donato Carizzi :)

    We can follow each other If you want. Let me know on my blog, and I will follow back.
    Kisses
    Magdalena from Teen fashion corner

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam nic z tej listy. Poluje na Trylogie Rywalki ale ktoś mnie ubiegł i wypożyczył przede mną :D
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety żadnej z tych książek nie czytałam, jednak ciągnie mnie do PLL ;)
    Mój blog (KLIK) rewanżuję się za każdą obserwację ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesień, książka, ciepła herbata, kocyk... ♥
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Very intersting post, nice read. Thanks for sharing.

    www.tessyonyia.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tej książce rywalki, podobno bardzo fajna :)
    Może wspólna obserwacja? Zacznij i daj znać u mnie :)
    http://aaabydidi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń